Khamis, 14 Julai 2011

Tiada apa nak dikata....

Sejuk dan boring...

Perasaan biasa yang dialami sepanjang 5 hari bekerja dalam seminggu. Aku seperti biasa pada setiap pagi pasti akan membuka ym (sudah semestinya...hehe), e-mel dan seterusnya blog-blog dan akhbar online yang menarik (dah lama tak baca surat khabar kerajaan). Macam-macam cerita dan berita ada. Kebanyakannya al-kisah BERSIH 2.0 yang menampilkan pelbagai kisah. Tatkala membaca dan dapat tahu tentangnya, pelbagai perasaan yang muncul di benak jiwa...marah, sakit hati, sedih, kecewa dan seangkatan dengannya. Tak patut langsung rakyat yang menyertai himpunan BERSIH 2.0 itu diperlakukan sebegitu rupa yang hanya ingin menunjukkan hasrat mereka agar pilihanraya akan datang bebas sebebas-bebasnya tanpa terikat dengan parti pemerintah kerana hasrat ini dipandang enteng sebelumnya...8 tuntutan yang diminta dibalas dengan pukulan, makian, semburan dan tembakan ala samseng jalanan..payah sangatkah nak faham tuntutan-tuntutan tu? Adakah ianya mengancam negara? Lu pikirlah sendiri...

Sebenarnya sudah lama aku tak menulis di ruangan ini. Bukannya apa, sebabnya mudah jak..laptop dan broadband tiada (baru mau beli...hehe). Ada masa terluang kat ofis ni, gunalah komputer ofis ni ha untuk update blog ni sikit. Nanti berhabuk pula kan...hehe.

Tiada apa nak dikata sebenarnya...sebelum menulis macam-macam benda yang terfikir nak ditulis tapi bila dah ada depan monitor ni, tetiba pula blur...takda banyak idea pula...oh idea! mari ke mari dikau..

Hujung minggu sepertinya banyak program yang nak dihadiri. Antaranya nak pergi tengok dan dengar ceramah Ustaz Kazim Elias kat Masjid Al-Ridzuan, AU3 Keramat katanya http://www.albarakah.org/legacy/. Lepas tu nak cuci mata kat pameran pedang Rasulullah s.a.w dan sahabat r.a di Shah Alam, Selangor http://www.mbsa.gov.my/home . Mari semua (^_^)

0 comments:

Catat Ulasan