Ahad, 13 Februari 2011

Antara Jumaat, bulan Rabiulawwal & kejutan harijadi....(^^,)



Jumaat, 11 Februari 2011......
           
          Hari ini bertambah lagi usiaku. Alhamdulillah, Allah masih memberikan aku kesempatan untuk masih bernafas dan menghirup udara damai kehidupan di dunia fana ini. Lagi menambahkan kesyukuranku adalah ianya jatuh pada hari Jumaat, hari yang sama terlahirnya aku ke dunia ini menurut seperti yang mak beritahu.



8 Rabiulawwal 1432H....
           
         Tahun ini begitu istimewa sekali kerana aku menyambut hari kelahiranku dalam bulan yang sama dengan bulan kelahiran Nabiku; Nabi Muhammad s.a.w....Ironinya, valentine yang haram dan mengarut itu pun disambut dalam bulan ini dan kebetulannya jatuh sehari sebelum sambutan Maulidur Rasul....Mudah-mudahan umat Islam seluruhnya terutamanya di Malaysiaku tercinta ini tidak bersekongkol dalam meraikan perayaan orang kafir itu sebaliknya berkobar-kobar untuk menyambut hari kelahiran Nabi Muhammad s.a.w....Ingat! Majlis Fatwa Malaysia telah mengharamkan valentine maka jangan degil ye saudara-saudaraku semua...Walaupun diri ini tidak pernah bertemumu ya Rasulullah, namun aku sentiasa berharap dan berdoa agar mendapat syafaatmu dan dapat bertemumu dalam keadaan mulia bukan dalam keadaan yang hina andai tiba masanya yang Allah S.W.T tetapkan nanti.....amin ya rabbal alamin....





Besday Surprise!!!
           
         Part ni yang seronok sangat. Tak sangka sahabat-sahabat yang tercinta sanggup meluangkan masa untuk memberikan kejutan sambutan harijadi untuk diriku...memang terkejut dan tak sangka mereka datang ke rumah semata-mata untuk meraikannya untuk aku dengan sebiji kek yang comel, menu mee kari dan kuetiau goreng yang sahabatku bersusah payah memasaknya untuk kami makan bersama-sama...terharu sangat-sangat...kiranya seperti makan kenduri plak time tu sebab makanan banyakkk sangat...syukran sahabat-sahabatku...kalian semua telah menceriakan hidupku...luv u all...semoga ukhwah fillah ni berkekalan hingga ke akhirnya...ukhwah fillah abadan abada...insyaAllah (^^,)


            Life's like a novel, many chapters read & forgotten
                          But there's one i won't forgot
         It's the chapter when i met u & we become a friend.........

2 comments:

mydiario berkata...

terharu2.. =)

Unknown berkata...

terharu jugak...sob3

Catat Ulasan